Páginas

Sergio Ramos és un exemple de la no pluralitat a Espanya

Em pose a escriure aquesta entrada pensant com puc explicar-ho perquè no em malinterpreten. Vaja per davant que no sóc un apassionat de la selecció espanyola i que em costa celebrar algun dels seus èxits. La gent em dirà que és per qüestions polítiques, però no, no és per això. Sempre he sigut més un aficionat de club i també és cert que la selecció espanyola no m'ha aportat mai res. Tal vegada ara, amb el segell que li va donar Luis Aragonés i que ha continuat Del Bosque, la tinc un poc més propera perquè al cap i a la fi és futbol i a mi m'agrada veure bon futbol.
L'actual selecció espanyola representa la pluralita que existeix a l'Estat espanyol, una pluralitat que molta gent encara no se la creu o no se la vol creure. Un clar exemple és el que va passar en la roda de premsa de Piqué i Sergio Ramos. El defensa del Barça va accedir a respondre en català una pregunta que li va fer el periodista de TV3 sobre Villa. El mateix Piqué després es va oferir a contestar el mateix en castellà. Però la vena patriòtica va aparèixer en Sergio Ramos quan es va "burlar" del periodista i del mateix Piqué en menysprear el català. En paraules del defensa del Real Madrid, "en andalú, en andalú, a ver si lo entiendes, está muy bien, como parece que no entiendes el castellano...". No m'agradaria afegir més paraules després de la frase de Ramos perquè eixa frase resumeix clarament la mentalitat tan tancada que poden tindre persones com ell.
El senyor Sergio Ramos després va dir que era broma i que no es traguera de context, però ja era massa tard. El defensa andalús s'ha equivocat en diversos aspectes. El primer i principal, menyspreant una llengua que forma part del territori espanyol, vulga o no vulga; segon, trencant l'esperit d'unió que s'ha creat després que la selecció guanyara el Campionat del Món; i tercer i també molt important, ha aconseguit que aquells i aquelles que encara veuen la selecció espanyola de lluny pel que ha representat durant molts anys, ara tinguen més motius per no considerar-la com a seua.
Espere i desitge que la Federació Espanyola li haja dit alguna cosa a Sergio Ramos, un bon jugador però, perdoneu-me l'expressió, un ignorant pel que fa a la realitat existent al territori espanyol.

2 comentarios:

  1. Molt bon article toni, sóc de la mateixa opinió que tu i ahir ho vaig dir al mur de facebook. A més, aquestes paraules donaren renda solta als nacionalistes radicals españols per lladrar totes als mitjans de comunicació on apareixia la noticia.

    ResponderEliminar
  2. si,jo totalment d'acord amb tú i els mitjants de comunicació tenen un permís de la federació espanyola per fer preguntes en les llengues cooficials del país,cosa que encefalograma pla ramos pareix que no sap o no vol sap saber.

    Així ens va.....a suïssa hi ha multiculturalitat i moltes llengues i no passa res i ací només volen que castellà i au.

    ResponderEliminar