Páginas

L'autobombo dels mitjans amb l'audiència

L'autobombo és un mal dels mitjans de comunicació, sobretot quan estem parlant d'audiència. Avui he llegit que Canal 9 va tindre més del 30% d'audiència en el partit entre el Schalke i el València. Els caps de torn ja han eixit per dir que va ser el millor índex de totes les televisions autonòmiques.
Això sí, no expliquen que al País Valencià no es podia veure el partit per un altre canal i que, evidentment, és prou lògic que tinga més audiència Canal 9 que TV3, TVG o Telemadrid en un partit on juga el València. Però la meua pregunta és: per què es té en compte aquest percentatge si la mitjana general de Canal 9 no arriba al 10%? Aquesta dada sí que és preocupant per a una cadena que deuria ser referència entre els valencians, una cadena que ha abandonat la deontologia professional i l'ètica del periodisme i s'ha llançat desesperadament, des de fa ja uns anys, a ser "palmero" del partit que governa el País Valencià i, per extensió, del president, es diga Francesc Camps o Eduardo Zaplana.
No em vull oblidar de l'autobombo que es fa TVE. No hi ha informatiu posterior a un esdeveniment esportiu que han retransmés que no aparega la notícia amb el minut d'or. Cada vegada que ho veig em pregunte: i a mi què? La realitat és que aquest temps que dediquen a autopromocionar-se el podrien utilitzar per a seguir informant-nos de coses que ens interessen com, per exemple, que avui, 11 de març, fa 10 anys que es va morir l'humorista Eugenio. M'agradaria saber què en pensaria d'aquest post.

1 comentario:

  1. Molt bona reflexió Toni. És una cosa massa, parlem de la nostra audiència quan va bé, però dels fracasos.. T5 es ven com a líder d'audiència de les cadenes comercials, sense valorar que TVE les supera de bon troç.
    Publicitat falsa

    ResponderEliminar